συγγραφέας 
 
  Πόσο αρχαίο είναι το παρόν... 
 

Φυλετικές διαφορές μεταξύ δακτύλων

Να μην ξέρει η δεξιά τι ποιεί η αριστερά. Όπως φαίνεται, μόνο τα δάκτυλα του ενός χεριού μπορεί κανείς να εμπιστεύεται. Φυλετικές διαφορές χωρίζουν τα δάκτυλα των δύο χεριών. Τα δακτυλικά αποτυπώματα του δεξιού χεριού είναι θηλυκά. Τα αδέλφια τους του δεξιού χεριού  αφήνουν ίχνη αρρενωπά...
 
Δέκα δάκτυλοι, πέντε γυναίκες και πέντε άνδρες, ξεπήδησαν από το έδαφος, καθώς η Ρέα την ώρα που γεννούσε τον  Δία, έχωσε από τον πόνο τα δάχτυλά της στη γη. Η θαυματουργή δράση των δακτύλων του αριστερού χεριού είναι γνωστή.
Παίζουν στα δάκτυλα τα ξόρκια και τη μύηση στα μυστήρια. Γύρω όμως από τα ονόματά τους κρατείται απόλυτη μυστικότητα. Το μυστικό φυλάγεται αυστηρά γιατί τα δάκτυλα του αριστερού χεριού ανήκουν στις μάγισσες.
 
Αντίθετα από  τις θηλυκές  μάγισσες, τα αρσενικά δάκτυλα του δεξιού χεριού, οι ΄΄μάγοι΄΄ της τέχνης του μεταλλουργού, είναι εξωστρεφή και θορυβώδη. Δεν έχουμε παρά να κάνουμε στράκες με τα τρία  δάκτυλα για να ακούσουμε τα κατορθώματά τους.
 
Τα πέντε αρσενικά δάκτυλα είναι πασίγνωστα για τον καλπασμό τους πάνω στο τραπέζι. Δεν ξέρουμε μόνο τα ονόματά τους αλλά και τα παρατσούκλια τους. Το ατσάλινο χέρι που τα φιλοξενεί μας προσκαλεί  σ΄έναν αγώνα δρόμου.
Οργανωτής είναι ο αντίχειρας γνωστός και ως Ηρακλής, τίτλος που δικαίως παίρνει όποιος κατέχει την έδρα του ανδρισμού. Κτυπώντας τα δάκτυλα πάνω στο τραπέζι  σε έναν αγώνα δρόμου των δακτύλων, ο δείκτης, ο πιο δυνατός, κερδίζει τον αντίχειρα Ηρακλή.
Τελευταίος και κατατρεγμένος έρχεται ο Ερμής. Το μικρό και μαγικό δάκτυλο, ως αγγελιοφόρος των θεών μας ψιθυρίζει τα μαντάτα καθώς καθαρίζει το αυτί μας.
Δακτυλοδεικτούμενο είναι το μεσαίο δάκτυλο, ο Επιμήδης που τον φωνάζουν και αισχρό. Μήπως γιατί προτεινόμενο υπό κλείσει ακόμα και σήμερα μας  προσβάλει ή για την άνιση πάλη του με τον αντίχειρα που σφηνωμένος ανάμεσα σ΄αυτόν και τον δείκτη προσπαθεί να αποδείξει τον ανδρισμό του;
Το τέταρτο δάκτυλο, το φυσικό δάκτυλα είναι πολύ ήσυχο. Ο Ιάσιος ποτέ δεν είχε ιδιαίτερες επιδόσεις  και αξακολουθεί να μην απασχολεί κανένα γύρω του.
 
Ως προς αγωνιστικές  επιδόσεις των θηλυκών δακτύλων του αριστερού χεριού οι μυθολογικές έρευνες δεν μας οδηγούν σε κανένα αυθαίρετο συμπέρασμα. Υπάρχουν όμως ενδείξεις για τη διαφορά που έχουν μεταξύ τους τα δύο φύλα ως προς τη διεκδίκηση της καταγωγής των ολυμπιακών αγώνων. Αναρωτιέμαι αν ο αγώνας δρόμου ανάμεσα στις γυναίκες και στους άνδρες είναι θηλυκός ή αρσενικός δάκτυλος της Μοίρας.